Ako sa začal gigant Microsoft správať ekologickejšie vďaka KeepCup pohárom?
Aj taký svetový gigant, akým je Microsoft, môže redukovať vytváranie odpadu z jednorazových pohárov na kávu. V Británii napríklad prednieslo vedenie korporátu svojim zamestnancom veľmi jednoduchú myšlienku – to, že pijú hektolitre kávy neznamená, že musia vyhodiť aj rovnako obrovské množstvo pohárov na jedno použitie.
Jasný cieľ
Microsoft mal jasný cieľ – zvýšiť povedomie o probléme odpadu a následne jeho zníženie. „Naši zamestnanci sú voči myšlienke redukcie používania jednorazových pohárov veľmi zanietení a spoločne chceme priniesť skutočnú zmenu v zmýšľaní a ekologickom správaní v celej našej spoločnosti.“ Hugh Milward, riaditeľ pre podnikové, externé a právne záležitosti spoločnosti Microsoft
Cieľom spoločnosti Microsoft je zmeniť spôsob, akým ľudia žijú, pracujú a spájajú sa prostredníctvom skvelej technológie. Vytvára riešenia, ktoré umožňujú každému človeku a organizácii na tejto planéte dosiahnuť viac, vrátane prosperity vo svete obmedzeného zdrojmi.
Riešenie: urobiť z udržateľnosti zábavu a trend
„Iste si viete domyslieť, koľko hektolitrov kávy my v Microsofte vypijeme. Partnerstvo so značkou KeepCup bolo pre nás skvelou voľbou na zvýšenie povedomia a zníženie našej ekologickej stopy v rámci našej spoločnosti.“ Eve Joseph,manažér Misrosoftu pre Veľkú Britániu
Spoločnosť Microsoft si k spusteniu spolupráce so značkou KeepCup vybrala konkrétny a veľmi symbolický dátum – Deň Zeme. V rámci spolupráce bolo vytvorených až 6 návrhov KeepCup pohárov, pričom každý zamestnanec mohol hlasovať za jeho favorita. Štyri najlepšie návrhy boli následne vyrobené a uvedené do predaja vo všetkých kaviarňach Microsoftu vo Veľkej Británii. Všetok výťažok z predaja zároveň putoval do národnej recyklačnej charity Freegle. Zapojenie zamestnancov do interaktívneho procesu výberu sa tiež ukázalo ako výborný krok. Microsoft taktiež zaviedol zľavu pre všetkých svojich zamestnancov, ak si v tunajších stravovacích zariadeniach zakúpia kávu do svojho KeepCup pohára. Poskytnutie zľavy začalo na zamestnancov pôsobiť motivačne a vyvolalo v nich pocit, že pomáhajú prírode.
Prekvapivý výsledok
Každý týždeň bolo ušetrených 3500 jednorazových pohárov a keby sme ich poukladali na seba, dosiahli by výšku populárneho turistického London Eye 3,5 krát! Úspešnosť kampane Microsoftu na zníženie používania jednorazových pohárov inšpirovala spoločnosť k ďalšej dlhodobej pozitívnej zmene. V rámci úsilia o udržateľnosť, Microsoft vyvíja dlhodobé plány na zníženie všetkých jednorazových položiek, ktoré sú v spoločnosti v obehu vo Veľkej Británii.
Každý týždeň sa vďaka KeepCup pohárom ušetril uhlík vyprodukovaný dvoma stromami, 13 kg plastov a 4405 MJ energie.
„Nečakali sme, že by táto kampaň zožala toľko pozornosti. Je to dôkazom, že našim zamestnancom skutočne záleží na redukovaní používania jednorazových pohárov.“ Oliver Sorby, riaditeľ pre životné prostredie a udržateľný rozvoj.
Inšpiroval vás príbeh Microsoftu a chceli by ste taktiež KeepCup poháre s logom vašej firmy? Neváhajte nás kontaktovať na tomto linku.