Ako sa nemecká univerzita zbavila jednorazových papierových pohárov? Kampaň „KeepCup na fakulte“

Ako sa nemecká univerzita zbavila jednorazových papierových pohárov? Kampaň „KeepCup na fakulte“

Univerzita v Regensburgu sa  nachádza v stredovekom meste Regensburg, Bavorsko, ktoré je zapísané v zozname svetového dedičstva UNESCO. Univerzita bola založená v roku 1971 bavorskou vládou a ponúka štúdium techniky, obchodu a sociálnych vied. Jej predchádzajúce aktivity siahajú už na začiatok 19. storočia.

Dnes patrí univerzita medzi jednu z najväčších inštitúcií zaoberajúcich sa aplikovanými vedami v Bavorsku. Má okolo 450 zamestnancov, z toho 210 profesorov a učiteľov a viac ako 9750 študentov. Univerzita je tiež nadšená myšlienkou znovupoužiteľnosti a ekológie, a preto u nich KeepCup poháre nesmú chýbať.

Ako to začalo?

Tím pätnástich študentov, študujúcich medzinárodné vzťahy a manažment presvedčilo vedenie mesta Regensburg, aby začlenili kampaň “KeepCup na fakultách” ako súčasť iniciatívy za zníženie množstva odpadu z papierových pohárov na univerzite. To bol ďalší krok k tomu, aby sa stali ekologickou univerzitou. Financovaniu a propagácii kampane pomohla spolupráca s úniou študentov.

Implementácia

Na začiatku univerzita poskytla študentom fakty o tom, aký odpad vytvárali používaním jednorazových pohárov. Tým ich inšpirovali k tomu, aby boli zodpovednejší a naučili sa veci používať viackrát než ich vyhadzovať. Vypočítali, že ak by sa ročne spotrebované jednorazové poháre postavili jeden na druhý, dosiahli by výšku 93 metrov. To je takmer výška slávneho Dómu v Regensburgu. Reakciou na to bolo, že študenti začali budovy fakúlt oblepovať plagátmi a čoskoro bolo všade čoraz viac počuť o KeepCup.

Sociálne médiá boli pre študentov kľúčové, a tak KeepCup vo veľkom prezentovali na Facebooku a aj v tunajších študentských novinách. 15 študentskí influenceri dostali KeepCup poháre ešte pred ich samotným uvedením do prevádzky, aby o nich zvýšili povedomie a pritiahli pozornosť na Facebooku. Bol to dobrý krok, keďže influenceri dostávali otázky o KeepCup pohároch dennodenne od množstva študentov.

Ošiaľ 

Po spustení predaja sa spustil hotový ošiaľ - za 4 dni sa predalo neuveriteľných 820 kusov, čo predčilo akékoľvek očakávania. Študenti tiež mali možnosť si poháre plne personalizovať a  vybrať si svoju vlastnú farebnú kombináciu.

Kampaň “Keepcup na fakultách” bola taká úspešná, že hneď v prvý deň predaja prišla študentov vyspovedať dokonca samotná bavorská televízia. Vďaka obrovskej popularite sa k Univerzite v Regensburgu zakrátko pridávali ďalšie a ďalšie, ktoré implementovali KeepCup za účelom redukcie množstva odpadu používaním jednorazových pohárov. Skvelý krok urobila aj kaviareň v centre Regensburgu, ktorá ponúkla zľavu na kávu každému študentovi s vlastným KeepCup pohárom.

Chceli by ste vo vašej inštitúcii či firme taktiež implementovať KeepCup poháre s vlastným logom? Žiaden problém! Viac informácií nájdete na tomto linku.